środa, 30 października 2013

Kohl w proszku - nakładanie krok po kroku

Kohl, zwany także kajalem lub surmą jest naturalnym kosmetykiem do oczu stosowanym przez kobiety i mężczyzn w Afryce oraz Azji. Ma za zadanie nie tylko upiększać ale i pielęgnować oczy. Kohl może być w postaci proszku lub pasty. Nowoczesne wersje występują także w sztyfcie.
Chciałabym dzisiaj pokazać jak nakładać na oczy surmę w proszku. Może akurat komuś się przyda taka instrukcja. :)
Proszę wybaczyć mi kiepską jakość zdjęć.

Ja posiadam taki kohl z Pakistanu. Kupiłam go na allegro za ok 7 zł.

Niektóre surmy mają osobno buteleczkę i szklany patyczek. Wtedy taki patyczek należy zanurzyć w proszku przed użyciem. Tutaj patyczek jest połączony z zakrętką.

Malowanie kohlem krok po kroku:

1. Odkręcić zakrętkę i przyłożyć do oka jak na zdjęciu. Można podłożyć chusteczkę, ponieważ proszek lubi się osypywać.

2. Zamknąć oko

3. Przeciągnąć patyczek od wewnętrznego do zewnętrznego kącika oka między górną i dolną powieką.
3. Gotowe. Ja zazwyczaj jeszcze poruszam gałką oczną parę razy przy zamkniętych powiekach. Dzięki temu surma się równomiernie rozprowadza.



2 komentarze:

  1. Nie miałam pojęcia, że na allegro można kupić kosmetyki z Pakistanu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam niebieski w proszku z Egiptu. Moja przygoda z proszkiem zakończyła się tak, że "smarkałam" na niebiesko :D zdecydowanie wolę jednak wersję w sztyfcie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...